[Johyun Gallery] 2023 KISHIO SUGA Solo Exhibition (Haeundae)

14 December 2023 - 18 February 2024
  • KISHIO SUGA

  • 키시오 스가는 1964년부터 1968년까지  도쿄의  최첨단  예술  대학인  타마  아트  대학교를  다녔었다. 졸업한  직후 자연과 인공물질을 이용하여 일시적인 구성물을 만들기 시작했으며, 이를 도쿄의 야외 장소에 배치하여 "필드워크"라는 용어로 정의했다. 그는 이러한 활동을 실내 환경으로 옮기며, 패러필린 왁스로 만든 토템 모양의 "평행 지층" (1969)이나, 세로로 놓인 강철 판 네 장으로 이루어진 사각형인 "소프트 콘크리트" (1970)과 같은 전례 없는 설치 작품으로 인정을 받았다. 키시오 스가는 다수의 개인전을  국제  미술관에서  개최하였으며, 최근에는  뉴욕의 Dia: Chelsea와  밀라노의  피렐리  항가르비코 (2016)에서 개인전을 가졌다. 그는 57회 베니스 비엔날레 (2017)에서 상징적인 설치 작품인 "사건의 법칙(Law of Situation)" (1971)을선보였다. 지난 40년 동안 그는 파리의 국립 현대 미술 센터, 뉴욕의 구겐하임 미술관, 샌프란시스코 현대 미술관, 뉴욕 현대 미술관, 베니스의 푼타 델라 도가나 등의 주요 전시에 참여하였으며, 그의 작품은 다양한 공공 및 사립 컬렉션에 포함되어 있다.
     

    Kishio Suga attended Tama Art University in Tokyo from 1964 to 1968, where he, along with young artists influenced by international trends such as Arte Povera and Land Art, including Nobuo Sekine and Jiro Takamatsu, co-founded Mono-ha. After graduating, he began creating temporary configurations using nature and objects, defining this practice as "fieldwork" when placed in outdoor locations in Tokyo. He later moved this activity indoors, gaining recognition for unprecedented installation works such as "Parallel Strata" (1969), a totem-shaped structure made of paraffin wax, and "Soft Concrete" (1970), a square formed by four vertically placed steel plates.

    Presenting his works at the 8th Paris Biennale, the 38th and 57th Venice Biennale, Suga has participated in major exhibitions at prestigious institutions over the past 40 years, including the National Museum of Modern Art in Paris, the Guggenheim Museum in New York, the San Francisco Museum of Modern Art, the Museum of Modern Art in New York, and the Punta della Dogana in Venice. In recent times, he has held solo exhibitions at Dia: Chelsea in New York and HangarBicocca in Milan. His works are currently included in various public and private collections.